Rabalder
Et performance-bevægelses-band for 0.- 3. årgang i SFOen på Kløverskolen.
Instrumentarium
Her finder du helt unikke instrumenter der lægger op til dramatiserende storytelling elementer, hvor musikken er både igangsætter, giver puls og fremdrift og samtidigt kan varetage soundscaping, mickey mousing effekter og stemninger til bevægelser ex dans, akrobatik, boldjongerling/dripling og m.m..
Kun fantasien sætter grænser.
Kun fantasien sætter grænser.
Alle instrumenter er lette og robuste, så man kan bevæge sig mens man spiller.
Ex. avancerede kazoo instrumenter, melodikaer, avancerede lydskabere, dabuka, arabiske/irske håndtrommer, fuglefløjter og andre af klodens traditionelle lydskabere.
Ex. avancerede kazoo instrumenter, melodikaer, avancerede lydskabere, dabuka, arabiske/irske håndtrommer, fuglefløjter og andre af klodens traditionelle lydskabere.
Alle instrumenter er også visuelt flotte og kostumerne er skabt til at komme til live gennem bevægelse - altså med mulighed for montering af vimpler/vifte effekter etc.
Målet er, at alle elementer inviterer til performativ bevægelse og interaktion: For eksempel en mobil majstang-inspireret artefakt med bånd, lydmulighed gennem ex. bjælder og mulighed for at stryge på strenge med buer, samt aktivering af farvet lys, bolde med lyd og lys etc. . Ex. avancerede kazoo instrumenter, melodikaer, avancerede lydskabere, dabuka, arabiske/irske håndtrommer, fuglefløjter og andre af klodens traditionelle lydskabere.
Udtrykket
Vi kombinerer mange musikgenre, stilarter og verdens-udtryk ind i ny-cirkus med musik, teater-, akrobatik- og danse-optrin. Det hele samles i flotte numre til fremvisning. Vi har kostumer, der aktiverer lyd når de bevæges – ex havkjoler, som aktiverer lyden af bølger, der bevæger strandens småsten og samtidigt kan glitre som sol i vand.
Musikrepertoiret er de bedste folkemusikoverleverede klassikere fra hele kloden, som alle får et nyt pust liv.
Et unikt udtrykPerformance-bevægelses-bandet skaber fremvisninger der går på tværs af kunstarter og stilarter. Vi lægger os ind i en ny-cirkus tradition med streetperformance aspekter og masser af finurlig, dramatisk, pulserende og magisk lyd, sang og musik.
Musiknumrene er til tider forrest i billedet og til andre tider er musikken lydstemninger, der understøtter bevægelsen og dramatisering eller fortællingsbærende elementer.
Musiknumrene er til tider forrest i billedet og til andre tider er musikken lydstemninger, der understøtter bevægelsen og dramatisering eller fortællingsbærende elementer.
Fritid med mulighed for udvikling
- Vi skaber et tilbud som man kan møde op til hvis man har lyst, men som også lægger vægt på at synliggøre for børnene hvordan vi kan præstere bedre når vi mødes kontinuerligt og øver sammen.
- Vi arbejder med
- kontinuerlige milepæle -altid hen mod næste performance(Min. hver 2 måned)
- robusthed i indslagene, så det altid kan lykkes uafhængigt af at nogle blev forhindrede i at møde op
- fejring af succeser og skaberkraft hver gang.
Når vejret er godt går vi udenfor og vi er altid med når noget skal feres i SFO-en, skolen, lokalmiljøer, Cirkus Tværs forestillinger(hvor man også kan spille med i det gratis Cirkus-orkester efter SFO-tid).
Vi er i rummet sammen med pædagogerne og bringer altid alle kompetencer ligeværdigt i spil.
Fælles tema/fælles pædagogiske principper giver plads til leg og kreativitet.
Fælles tema/fælles pædagogiske principper giver plads til leg og kreativitet.
Børnenes ideer
Vi arbejder inddragende med børnenes ideer.
Vi samarbejder tæt med SFO-en, så børnene fx også sideløbende kan lave rekvisitter i anden SFO-tid
og vi arbejder ind i temaer, årstider og relevante fejringer, som fx Eid med afsæt i SFOens inkluderende børne og menneskesyn: https://ellehoejskolen.aarhus.dk/vores-skole/om-skolen.
i samspil med kontinuerligt plads til indspil, samspil og medspil.
VI ER kreative udtryksfulde fortællere af os selv og hinanden.
VI INTERAGERER med drive & dans, flow og udforskende sensibilitet.
VI SAMSKABER lytter og lærer omsorgsfuldt – verden er vores scene.
VI DELER - leder og tager imod ledelse som ligeværdige roller.
VI INVITERER hinanden ind på en åben og omsorgsfuld måde.
VI FORVANDLER rummet og alle i det til magisk forundelig poetisk væren
båret af fokus på fælles menneskelige værdier, normer og mål.
VI UDTRYKKER alverdens stemninger, følelser og globale kulturudtryk.
Vi samarbejder tæt med SFO-en, så børnene fx også sideløbende kan lave rekvisitter i anden SFO-tid
og vi arbejder ind i temaer, årstider og relevante fejringer, som fx Eid med afsæt i SFOens inkluderende børne og menneskesyn: https://ellehoejskolen.aarhus.dk/vores-skole/om-skolen.
i samspil med kontinuerligt plads til indspil, samspil og medspil.
VI ER kreative udtryksfulde fortællere af os selv og hinanden.
VI INTERAGERER med drive & dans, flow og udforskende sensibilitet.
VI SAMSKABER lytter og lærer omsorgsfuldt – verden er vores scene.
VI DELER - leder og tager imod ledelse som ligeværdige roller.
VI INVITERER hinanden ind på en åben og omsorgsfuld måde.
VI FORVANDLER rummet og alle i det til magisk forundelig poetisk væren
båret af fokus på fælles menneskelige værdier, normer og mål.
VI UDTRYKKER alverdens stemninger, følelser og globale kulturudtryk.
Fremvisninger
Vi har fremvisninger ved alle mulige lejligheder – gerne så mange som muligt, så vi altid er tæt på en fremvisning.
Det motiverer og skaber fremdrift. Fremvisningerne kan til gengæld være korte
Et dogme er et publikumsaktiverende element: For eksempel kædedans, sang, stomp, leg.
Vi vægter at inkorporere ting skabt i SFO regi på nye og sjove måder i vores fremvisninger.
For eksempel en slags modeopvisning med musik for ex. smykkeproduktion eller levende skulptur catwalks, ligesom et nummer kan indeholde fremvisning af boldkompetencer, parkour og andre sports-elementer.
Det motiverer og skaber fremdrift. Fremvisningerne kan til gengæld være korte
Et dogme er et publikumsaktiverende element: For eksempel kædedans, sang, stomp, leg.
Vi vægter at inkorporere ting skabt i SFO regi på nye og sjove måder i vores fremvisninger.
For eksempel en slags modeopvisning med musik for ex. smykkeproduktion eller levende skulptur catwalks, ligesom et nummer kan indeholde fremvisning af boldkompetencer, parkour og andre sports-elementer.
