Guitarundervisning

Lær at spille guitar på Aarhus Musikskole

Guitar er et meget brugt instrument i mange former for rytmisk musik, men også inden for klassisk musik. Der er virkelige gode muligheder forskellige former for sammenspil. Guitarundervisningen tager udgangspunkt i elevens niveau, og det er aldrig for sent at begynde at spille guitar.

Undervisningsform

Undervisningen foregår enten på hold eller som enkeltundervisning - Nybegyndere oftest på hold á 2-4 personer. Man kommer til undervisning 1 gang om ugen, og man må afse tid til at øve sig dagligt hjemme for at få udbytte af lektionerne.

Undervisningen kan bruges på alle niveauer, uanset om man har lyst til at lære et par akkorder til egen fornøjelse eller har ambitioner om en evt. senere professionel musikeruddannelse eller -karriere.

Undervisningens indhold

Eleven bliver indført i guitarens grundlæggende teknik, og lærer at spille efter noder, tabulatur, becifringer (akkorder) og gehør.

Ud over at lære at spille på akustisk guitar,kan man også blive undervist i renaissancelut. Man kan begynde at spille guitar allerede fra 6 års alderen, hvor man starter med en lille guitar. Det er også muligt at blive undervist i elguitar, fra man er 10 år gammel.

Sammenspil

Musikskolen tilbyder de lidt øvede elever mulighed for at deltage i forskellige sammenspilsgrupper.