MTA - Klassisk guitar

Guitar er et af de mest populære instrumenter. De fleste vælger guitaren på grund af dens dominerende placering i de rytmiske genrer, men der er også store muligheder for at udforske den klassiske musik på guitaren.
Her kan MTA hjælpe de dygtigste elever ved arrangementer, der kombinerer muligheden for at dygtiggøre sig som solist, men samtidig tilbyder et møde med og sammenspil med andre guitarister. Der kan også være oplæg om relevante emner som f.eks. teknik, notation, komponister osv.
De sidste par år har der været et samarbejde mellem Aarhus Musikskole og Det Jyske Musikkonservatorium, hvorfra hovedfagslærer i klassisk guitar adjunkt Frederik Munk Larsen deltager. Fra Aarhus Musikskole og MGKØ deltager Morten Skott.
Frederik Munk Larsen og Morten Skott underviser eleverne både solo og i sammenspil. Hvis man er en del af MTA vil man i god tid få tilsendt noderne til sammenspil, så man evt. kan gennemgå dem med sin egen guitarlærer.
Undervisningen foregår i på Aarhus Musikskole i Officersbygningen, Vester Allé, 8000 Aarhus C.

Datoer for sæson 23/24 følger.