Tusindfryd

1000Fryd

1000Fryd er positive musikalske møder mellem unge og gamle, et samarbejde mellem Aarhus Musikskole og Sundhed og Omsorg

1000Fryd bringer musikbørn og unge ud til plejecentre og ældre-boliger, bygger bro, skaber stemninger og spreder glæde.

1000Fryd formår gennem musik og sang at bringe hidtil forsvundne minder og stemninger frem, som ikke meget andet kan.
Og det er sundt og lærerigt for musikanter og lærere at komme "på udebane".

Aarhus Musikskole arrangerer små koncerter, hvor eleverne præsenterer og spiller i en koncertform. Indholdet rammesættes, så der er genkendelighed og fællessang indlagt i programmet af og til også musik quiz.

Vi arbejder på at skabe relationer de steder hvor vi kommer – vi ønsker derfor at mødes en gang i kvartalet.

Vi er i gang et par steder og kan godt set muligheder for at udvide lidt. Vi ser det som en fordel, at alle kender rutinen og har noget at se frem til og måske en lejlighed til at invitere familie og børnebørn på besøg.

Såfremt lokalcenter eller plejecenter ønsker det, deltager Musikskolen gerne i kaffe-kage i forbindelse med koncerten. Derudover vil Aarhus Musikskole invitere mobile ældre, klubber, beskyttede boliger osv. til relevante koncerter på musikskolen.

Fra deltagere, publikum og personale hører vi kun godt om arrangementerne. Eleverne og ældre skaber i fællesskab en livsbekræftende dag.

Henrik Christiansen

Tlf.: 51 98 88 63