MTA - Rytmiske blæsere

MTA Rytmiske Blæsere er stedet, hvor du som ung blæsertalent mellem 14 og 20 år kan mødes med andre blæser-’nørder’ og fordybe dig i dit instruments muligheder. Alt efter deltagerne vil der vil bl.a. blive arbejdet med sammenspil, improvisation, udvikling af lytteevne, musikalsk spontanitet, blæserkropsopbygning, tonedannelse og meget andet.

Forløbet er med til at give et godt afsæt for en optagelsesprøve til MGK.

Undervisning ca. en fredag om måneden kl. 16-18 i lokale 211, Officersbygningen, Vester Allé 3, 8000 Aarhus C. Datoerne for sæson 23/24 er: 13/10, 10/11 og 1/12, 26/1, 23/2, 15/3 og 19/4.

Underviser er Dorthe Højland, som er meget dygtig, inspirerende og ’nørdet’ saxofonlærer i Horsens Musikskole. Flere af hendes elever gennem årene er fortsat på MGK og konservatoriet.

Dorte Højland, Foto: Per Bille