Sangskattekisten og børnekor på Rådhuset

Sangskattekisten og børnekoret fra Aarhus Musikskole til Royal Frokost på Rådhuset

Aarhus by tager imod det norske og danske kongehus.
I den anledning er musikskolen inviteret til at lave et indslag på Rådhuset.

På denne dag fremføres et lille potpourri fra Sangskattekisten og derefter endnu en folkekær sang Lyse Nætter af Bentzon/Winding.

Sang: Camilla Dayyani, Klaver: Hans Esbjerg, Bas: Jens Jefsen, Kordirigent: Maria Burgaard
Kor: Spire og børnekor

Sangskattekisten startede som et sprogstimuleringsprojekt for tosprogede familier, men udviklede sig til en landsdækkende youtube succes. Den velspillende jazztrio indspillede kendte danske børnesange, som ledsaget af fine enkle animationsfilm af Mare-Loiuse Højer Jensen blev børnefamiliernes favoritter. Indspilningerne bliver brugt så flittigt i hjemmene, i daginstitutionerne og i indskolingen, at der er over 100 millioner afspilninger på Youtube.

About the author

Aarhus Musikskole