Aarhus Street Band

Aarhus Street Band er et orkester for unge blæsere eller slagtøjsspillere på Aarhus Musikskole.
Bandet har en moderne udstråling, og kan både marchere, spille og lave tattoo/show.

Aarhus Street Band har en fleksibel banduniform, som de unge mennesker selv kan sætte deres præg og personlighed på.
Drengene vil altid have lyse bukser, skjorte, slips og habit på. Pigerne bærer nederdel eller lyse bukser, samt skjorte.

Repertoiret består af nyere pop-, rock- og funkmusik, sådan at der dannes bro til den musik, børn og unge mennesker lytter til i hverdagen.
Aarhus Street Band´s formål er at inspirere, skabe glæde og være rollemodeller. Der er et fællesskab og en energi, der smitter.
Der er plads til alle, der kan spille efter noder og som har lyst til at komme ud og vise andre, hvor sjovt det er at skabe musik sammen.
Før optagelse i Musikskolens orkestre, er der en lille optagelsesprøve.

Alder: alle er i udgangspunktet velkomne hos os - uanset alder - alle må meget gerne komme og være med på øvedagene.
Når du har lært repertoiret, får du lov at bære uniform, og kan gå med ved arrangementerne.

Det er gratis at spille med i Aarhus Street Band.
Der må evt. påregnes en mindre udgift til uniform. Musikskolen arbejder løbende med at skaffe tøjsponsorere.

Tid: mandage kl. 17:30 - 19:00
Brobjergskolen, Valdemarsgade 1, 8000 Aarhus