Aarhus Korskole

..Familiekoret

Om koret

Familiekoret er for børn og deres voksne, som har lyst til at synge sammen og lære en masse gode sange.
Gennem sang, leg og bevægelse styrker vi det grundlæggende arbejde med kroppen, der er med til at udvikle en god og sund sangstemme.

Repertoiret vil være hentet fra den danske sangskat i form af ældre og nyere børnesange, folkesange, årstidssange og sanglege.

Barnet deltager sammen med en forælder, bedsteforælder eller en anden voksen, som det er trygt ved. For at skabe det bedste forløb for alle, er det en fordel, hvis det kan være den samme voksne, der deltager sammen med barnet – i hvert fald for det meste.

I løbet af året inviterer vi til ”Åbent hus fællessang”, hvor øvrige medlemmer af familien kan komme og være med til at synge.

I Familiekoret arbejder vi bl.a. med:
  • Opvarmning af krop og stemme
  • Stemmeleg
  • Enstemmige sange
  • Traditionelle sanglege
  • Kanons
  • Legende introduktion til noder og musikalske begreber
  • Solmisation, som er enkle håndtegn knyttet til tonerne og bruges til at styrke den tonale fornemmelse
OBS: Der skal laves en individuel tilmelding på hvert barn, som deltager.
Af hensyn til pladsen og balancen mellem børn og voksne i rummet, kan der kun deltage én voksen pr. barn. Èn voksen må gerne deltage med flere søskende.

Man opnår søskenderabat på barn nr. 2 eller flere, ved tilmelding på SAMME hold.

Alder

4-6 år

Priser og regler

Læs mere her om priser og regler