Musik og bevægelse

4-årige

Om holdet

Den 4-årige er videbegærlig og fantasifuld. Barnet har en utrolig evne til at finde på, fortælle fantastiske historier og stille store spørgsmål. Det tænker meget over tingene og spejler sig i andre børns adfærd.

I Musik og Bevægelse for 4 årige sætter underviseren en tryg ramme for legen, hvor børnene inviteres til at være medskabende og komme med idéer og forslag til aktiviteterne. Vi danser, hopper, slår kolbøtter og spiller på trommer, andre rytmeinstrumenter og børnene udfordres mere og mere på det musikalske, da de nu mestrer instrumenterne mere nuanceret end tidligere.
Vi bruger faldskærm, tørklæder, hulahopringe og leger rollelege. Der snuses lidt til musikalske begreber som noder, pauser, klassisk musik og lign.

Den 4-årige har brug for udfordring og vil gerne lære nyt, samtidig med at det stadig kan blive overvældet af en vild leg eller af alle de nye voksne og børn. Det bedste den voksne kan gøre er at deltage aktivt, vise sin glæde ved musikken og hjælpe barnet, når det er nødvendigt, til at deltage på det niveau barnet magter. Så får barnet en oplevelse af at være en del af fællesskabet og det får en musikalsk træning, der også bidrager til dets motoriske, sproglige og sociale udvikling.
Af hensyn til pladsen og balancen mellem børn og voksne i rummet, kan der kun deltage én voksen pr. barn.

OBS: På dette hold skal man være fyldt 4 år inden uge 42.

Man opnår søskenderabat på barn nr. 2 eller flere, ved tilmelding på SAMME Musik og bevægelseshold.

Musik og bevægelse

1 barn med 1 forælder:   715 kr. / rate*
+1 søskende:  +238 kr. / rate*
Administrationsgebyr:  100 kr. / sæson