Musikværksteder

Guitar - med mor eller far

- en ny måde at gå til musik og lære at mestre et instrument. Vær en aktiv del af de første udviklingstrin, oplev fællesskabet, kvalitetstiden og etabler et frugtbart samarbejde lærer/familie imellem og giv dit barn den idéelle start på en spændende og lærerig musikskolerejse - allerede fra 0. klasse – den perfekte alder!

Undervisning

Tilbuddet er for 0. - 1. klasses-børn plus én forælder, der hver vil sidde med en guitar og spille med. Derfor vil det være ideelt, hvis det er den samme forælder der deltager hver gang.
Undervisningen foregår med andre forældre/barn-par og ligger ugentligt i 60-minutters blokke opdelt således: Guitarspil/musikalske lege i 25 minutter - derefter 10-15 minutters pause hvor børnene får lov at løbe ud og lege – og til sidst 20-25 minutters musik igen.
Undervisningen er planlagt til at skulle strække sig over 1 år. Herefter er tanken, at de nyopstartede elever derefter fortsætter enten som solo- eller holdelever.
Der er holdopstart i august og januar.

Tanker bag undervisningsformen

Seksårsalderen er den perfekte alder at indlære de motoriske og musikalske byggesten der kræves for at spille på et instrument. Elementer som sang, leg, gåpåmod og glæde ved læring er stærke i denne alder – og dét er det bare med at udnytte!
Når det første år er overstået, vil fundamentet for børnenes instrumentale udvikling være lagt - i trygge rammer sammen med forældre og legekammerater. Udviklingen vil være påbegyndt på et aldersmæssigt godt tidspunkt, så barnet vil have optimale vilkår for at kunne udvikle sig. Forældrene vil også være vejledt i den vigtige rolle de har som støtte i barnets fortsatte musikalske udvikling.

Sammenspil

Sammenspil bliver centralt i denne undervisningsform. Børn lærer utroligt meget af at spejle sig i andre. Og derudover er fællesskabsfølelsen endnu en vigtig ingrediens i et godt musikskoleforløb.
Der er desuden mange andre sammenspilstilbud på Aarhus Musikskole og man kan som instrumentalelev bl.a. deltage gratis i mange af Musikskolens kor.

Instrumenter og priser

Mange nye elever står over for at skulle anskaffe sig et nyt instrument, og musikskolens guitarlærere vil gerne være behjælpelige med råd og valg af det instrument, der passer til den enkelte elev. Man kan nemt komme til at vælge forkert i det store forvirrende udbud i handelen. Børneinstrumenter fås fra kr. 1000.

0. - 1. klasse

Musikværksteder