Aarhus Cello Expo

Kærlighed til celloen og Aarhus fra både ind- og udland
Den klassiske musiktradition skal gives videre til de nye generationer på en måde så den bliver ved med at være interessant. Vores fokus er at styrke det pædagogiske arbejde med nye kræfter og nye ideer, således at cellolærere fra hele verden kan komme til Aarhus og hente inspiration, som kan være med til at stimulere deres elever og dermed fremtidssikre det klassiske håndværk.

Cellofestivalen AARHUS CELLO EXPO har i snart 12 år satset på et bredt samarbejde mellem musikskoler i hele Danmark. Festivalen er de sidste år blevet udvidet således, at vi hvert andet år kan samle op mod 150 celloelever og lærere til et fem dages event i Aarhus. Årene imellem har vi fokus på at forberede de mindste cellister gennem vores minifestival AliCE (Aarhus Little Cello Expo), som vi lancerede første gang i juni 2019.

Med støtte fra Aarhus Kommune samt en del danske fonde og sponsorer kunne vi i 2018 åbne op for den allerførste AARHUS CELLO EXPO af sin slags med den hidtil største internationale tilslutning. Både lærere og elever strømmede til Aarhus fra Norge, Island, Sverige, Finland. Derudover havde vi overraskende mange deltagere fra lande som Holland, Tyskland, Spanien, Portugal, Storbritannien, USA og Thailand - også Danmark var stærkt og bredt repræsenteret fra både by- og provins-musikskoler i Bramming, Haderslev, Kolding, Viborg, Odense, Svendborg, København, Sønderborg, Varde, Vejle, Hobro, Aalborg, Rebild og - sidst men ikke mindst - Aarhus Musikskole.

Se mere på www.aarhuscelloexpo.dk

AARHUS CELLO EXPO