Ukuleleundervisning

Lær at spille ukulele på Aarhus Musikskole

Beskrivelse

Ukulele - "hoppende loppe" på Hawaiiansk - er et lille 4-strenget instrument brugt i alt fra traditionel folkemusik til moderne popmusik. Den er fantastisk at synge til, enten til fællessang eller alene, men rummer også meget andet. Det er et instrument der bringer smilet frem!

Undervisningen foregår enten på hold eller som enkeltundervisning - nybegyndere oftest på hold á 2-4 personer. Man kommer til undervisning 1 gang om ugen, og man må afse tid til at øve sig dagligt hjemme for at få udbytte af lektionerne. Undervisningen kan bruges på alle niveauer samt som "springbræt" til elever, der senere vil prøve kræfter med guitarspil.

I undervisningen arbejder vi bl.a. med teknik, rytmik, noder, tabulatur, becifringer (akkorder) og gehør. Hvis eleven har lyst, kan lektionerne også indeholde undervisning i, hvordan man synger og spiller samtidigt.

Alder

fra 6 år.

Priser

Sæson 24/25 (12. august - 27. juni)

Instrument- og sangundervisning
- ved lektion á 25 min. pr. uge

Spor 1 (solo):   1.920 kr. / rate*
  svarende til 524 kr. / måned i 11 mdr.
Spor 2 (hold):   960 kr. / rate*
  svarende til 262 kr. / måned i 11 mdr.
Fra 25 år eller bosat uden for Aarhus Kommune: Dobbelt pris
Administrationsgebyr:   100 kr. / sæson

*Undervisningsåret / sæsonen er opdelt i 3 rater

Se mere info om bl.a. bindingsperioder, udmeldelsesfrister og støttemuligheder her: priser og regler